neljapäev, 6. oktoober 2022

AUTENTSUS

Pisike Kodutöö teemal. 


 AUTENTSUS. 

Muuseumides eksponeeritavate esemete ehk museaalide Autentsus on nii pikk ja keeruline teema, et ei oskagi kohe mis otsast peale hakata. See on teema, mida ma olen uurinud ja kirjeldanud ilmselt kõige rohkem. Kuna mul ei ole akadeemilist ajaloo haridust, siis siiani on selliseid isehakanud uurijaid nimetatud - Alternatiiv ajaloolasteks. Sellel on veidi kummaline maik juures, sest mina pole kunagi aru saanud - kus algab ajalugu ja kus see muutub Fantaasiaks. Klassikaline ajalugu peaks hõlmama konkreetset, materiaalset ja ajalist uuringut ning eksponeerimist. Kuid klassikalises ajaloos on tohutu kogus informatsiooni - väljamõeldistest ehk reaalselt tõestamatust informatsioonist. Need oleks: Jumalad, müüdid, muistendid, eeposed ja vanad käsikirjad, mis pole dateeritud.   Toon hiljem paar vahvat näidet oma reisidelt. Nüüd, sellel kursusel, ma leidsin alternatiiv-ajaloolase terminile hoopis meeldivama nimetuse. Inimesed kellel puudub akadeemiline haridus ja kes tegelevad iseseisvalt selle uurimisega,  on - Sõltumatud Ajaloolased. Enamasti saavadki sellised uurijad algtõuke sellest, et ajaloolised jutud ei lähe - Loogilisse mõistmisse. Väga paljude museaalidega on raskusi tõestada, et see on just see:  mida väidetakse, sellest ajast ja selle tehnoloogiaga tehtud. Enamus, kes minu lugusid on lugenud, teavad millele ma vihjan. Autentsusele. Inimesetele kellel puudub inseneri haridus on väga raske selgitada seda, mida ma räägin: tehnoloogiatest, ehituskunstist, metallide tehnoloogiast ja lihtsalt - ajaloo "kriminalistilisest" uurimisest. Teadus uurib esemeid tihti kriminalistide töövahenditega ja on palju tõestanud ehk tihti saavutanud eseme autenstuse. Kuid kriminalistiline uurimine võib tähendada hoopiski ilma vahenditeta uurimist ehk Hallide Ajurakkudega, nagu ütles üks kuulus kirjanduslik persoon. Selles loos ei hakka üle kordama minu isiklikke uurimusi erinevate  asjade ja tehnoloogiate tõestamiseks. Panen siia nüüd ühe lookese Rhodose saare reisilt, kus ajaloolise haridusega giid rääkis bussis nädala jooksul nii palju "vanema aja" ajaloolist infot, et enamustel lihtsatel puhkajatel läks "veidi igavaks". Ühes järjekordses lagunenud kindluses rääkis ta kõigest mida teadis ja kui hetk vaikust tekkis,  küsisin mina - aga kuidas see sammas tehti. Poolik sammas, mille seest turritasid välja metallist tihvtid. 


Selle peale vastas ajaloolane: "Tüüpiline eesti mees, kes küsib - kuidas see tehtud on".  

Ja siis mingis järgmises lagunenud templis nägin analoogilist "museaali", kuid veidi kummalisemat

Kutsusin giidi vaatama. Ta ei suutnud ära imestada. Õnneks oli seal ka üks kohalik muuseumi töötaja, kes vastas: "Ah need tegid Tšehhi restauraatorid seitsmekümnendatel". Nüüd imestas jällegi giid: "Tšehhid?  Ja mida need siin tegid?"  Selleks ongi vaja liigutada veidi halle ajurakke, et leida ebakõlasid. 

Teine AUTENTNE info veel. Täpselt sama reis ja giid kuskil kirikuaias väitis, et - "Apollo käis suveti Hüperboreas:"   

Ma ütleks, et mul jäi suu veidi "paokile" ja vabal hetkel küsisin, et - "Millega ta käis". Ta väitis, et on unustanud täpse allika, kust see info pärineb ja lisas vahvasti: "Ah, Jumalate värk". Sellest on päris palju aastaid möödas ja mõned kuud tagasi sain ma isegi teada - millega Apollo käis Hüpeboreal  "suvitamas".  

GRIFOONIGA ehk eesti keeles - GREIFIGA.  



Ja kokkuvõtteks.  Sellepärast olen ma juba varem tahtnud kokku saada mõne päris ajaloolasega. Vestelda veidi ja vahetada infot. 

Elukulg: KUMMALISI KIVIST DETAILE. (elukulg1.blogspot.com)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar