pühapäev, 1. september 2019

ELAGU Ebanormaalsetele, elagu Ebanormaalsus.


Ma kirjutan "Omadele", neile kes teavad, aimavad või on midagi oma naha peal kogenud, sest paljud kogevad, kuid ei suuda enda sees veel "uskuda". Ma võiks teha selle loo Ükskõik mis näite varal, kuid ma kasutan selleks teemat, mida valdan pikkade aastakümnete baasil ja mille hetke kogemus on kõige suurem. 

Ma olen tegelenud autospordiga juba aastast 1985. Algasin üsna nullist, iseenda huvist, hobist ja see on arenenud üsna kaugele. Ma olen sõitnud ise, just nii nagu olid selle aja võimalused ja teadmised. 
Tegelesin oma pojaga pikka aega, kuni tänase päevani ja edasi tulevad juba lapselapsed, esimene juba "kihutab". 
Aga alustan veidi teisest otsast. 
MINU MEELEST, ja see kindel arvamus jääb kehtima loo lõpuni - Minu Meelest. 
Koosneb inimese elamise skeem, Matrix, Paradigma ja nii edasi, erinevatest valdkondadest. Näiteks - Kolm neist. 
1. Inimese elu Võib Olla - Reaalne Nähtamatu. Meie reaalne igapäevane elu, mille algus ja olemus on seotud Nähtamatu Maailmaga, mida me ei näe ja veidi tunnetame, ehksiis see Maailm - Kus tuleb lapse sisse Hing, ilma milleta Keha ei liigu. Need on siis - Hing, Vaim, rakkude paljunemise struktuur, Teadvus, Mõttetegevus ja Kehaliste tegevuste AlgSund, nohja niiedasi. 
2. Reaalne Elu, mis saab alguse teadusest, meditsiinist, poliitikast, tööst ja vabaaja veetmisest, peresuhetest janiiedasi - Meie igapäevane elu, mida enamus inimesi nimetab - Normaalsuseks. 
3. Maailm millest me üldse midagi ei tea, kuid see paistab välja justkui - Virtuaalne Maailm, milles on üüratult palju virtuaalse arvutimängu tunnuseid - Dešjavuuu, etteaimamine, tagantjärgitarkus, asjade teoks saamine, nii need mida tahaks kui ka need mida mitte ei tahaks et juhtuks, soovimised, palvetamised, afrimeerimised jne.  
Erinevatel eluperioodidel me elame erinevate Uskumuste ja Programmide sunnil ja ajel. Nooruses me ei suudagi uskuda, et On Olemas midagi muud kui see - Variant 2, Normaalne Teaduslik Elu. 
Ja nüüd üritan seletada ühe autovõistluse baasil. Liikluses me ei tohi liigelda kiirusega üle 90 kilomeetri tunnis. On keegi küsinud - Miks?? Programm, ehk seadused ütlevad mida tohib, mida mitte. Kuid suletud ja turvatud programmiga võidusõidul Võib ja Isegi Peab sõitma nii kiiresti kui palju torust tuleb ehk tossu välja mahub, pluss. Nii - Kui kiiresti võimaldavad sõitja oskused. Lapselaps sõidab kartautoga. Mina olen sõitud veidi rinkad ja karti, enamuse krossi, jäärada ja koos pojaga ka rallit. 
Poeg on sõitnud veidi ATV-ga ja karti, kuid palju krossi, jäärada, rallit ja rinkat ning ka ringraja meeskondlikku 1000 kilomeetrilist pikamaa võistlust (kolm aastat jutti - Palanga 1000). Neil on plaan minna korra veel sellele võistlusele ja selleks on vaja teha üüratut eeltööd veel parema tulemuse (parema kui teine koht) saavutamiseks. Selleks täiustatakse pidevalt seda autot, millega sinna minna. 
Nüüd siis oli Pärnus üks võistlus - Mis on Madalama Taseme võistlus - praktiliselt hobikorras sõitjate huvitegevus. Meie auto liigub sellisel võistlusel üüratult kiiremini kui teised analoogilised. Sellistel võistlustel on meie peamine ülesanne, et - mees ja masin peaksid vastu võistluse lõpuni ja saaks koju viia Karika. Ka võistluste kommantaator imestas, et mees on justkui teiselt planeedilt ja - Kas masin peab ikka lõpuni vastu. 
Meil aga sellel üritusel ei olnud eesmärgiks isegi mitte võitmine ja lõpuni vastupidamine, vaid see, et - Kas masin peab vastu 1000 km sõitu. 
Saate aru, mis vahe on? Eesmärgi ja võimaluste püstitamine. Pannes eesmärgiks kordades kõrgemad tulemused on tegevused Hoopis Teistsugused. 
Miks on meil Seadused ja miks ei tohi sõita kiiremini kui 90 km/h. Selleks, et Kiiremad ei Ehmataks ära Aeglasemaid. Mitte keegi ei saa keelata kui ma Tahan sõita maanteel 200 km/h, sest sellisel juhul võtan ma vastutuse Enda peale. Sõidan ennast puuse või surnuks, on minu enda otsustada. Kuid kujutage ette kui keegi, vähemate oskustega, tiksub kuskil maantteel 90 nega ja siis vuhiseb talle selja taha keegi kahesajaga. Ehmatab see eessõitja ja teeb avarii. Lihtne ja elementaarne, eluvariant nr 2 , ehk Normaalsus.  "Ebanormaalsed" teevad "kinnise ürituse" ja seal pauguta palju tahad, mitte ükski seadus ei kehti. 

Või võtame mingi muu elu või hobi valdkonna. Näiteks muusikud. No need tüübid Pole Normaalsed. Nad Loovad. Kõik Inimesed Loovad. Kui kujutame ette mingit Virtuoosi, klaverivirtuoosi (miks selles sõnas on tüvi - Virtu). Kas me kuulaks klaverimängijat, kes "sõidab 90 km/tunnis". Kuulame ikka, kuid. Me ei pane, ei tule mõttessegi panna, sellise tüübi klaveri nurga peale "kiirusepiirangut" - 90 km/h. Ja ka need tüübid me paneme - suletud territooriumile "kihutama" ehk kontserdi saali, sest lennujaama klaveri taga tundub selline tüüp jällegi - Ebanormaalne. 
Siit edasi tulebki kummalisus. 
Ebanormaalsed inimesed, Geniaalsed Virtuoosid on Loojad. 
Me elame siin Tihedas, raskesti saavutatavates ja eelnevate progameeringutega eludes. 
Ainult sellises tiheduses saame liigutada sellise tihedusega aineid ja asju, mis teistes tihedustes on praktiliselt võimatu. Seega on see meie elu üks Hindamatu Kogemus, kogeda Raskesti tehtavaid tegevusi ja selleks, et neid teha - on vaja Loovust. Olla looja ja leiutaja. 
Kõiges, ka autospordis, kehtib sama reegel. Kui sa teed neid asju, mida teevad teised, siis on võimalus, et - Sa jõuad neile Vaid järele. Selleks, et Olla Esimene, pead sa tegema midagi uut või täiesti teistsugust. Ja veel ka see. 
Kui sa teed pidevalt Ühtesid ja Samu Asju, siis sa Võid jõuda selles valdkonnas tippu, olla võitja selles Madalama Võitluse sarjas. Sul pole kunagi võimalik saavutada midagi enamat, võid ju korra proovida ka kõrgemas sarjas aga - kaugele sa ei jõua. 
Kuid Mitte Keegi ei jõua kunagi Kõiges ja Absoluudis Tippu, sest alati on keegi, kes teab sust rohkem (oli kunagi üks lugu - ROPS. Ma tean sust rohkem).  
Miks mulle selline lugu nüüd jälle Sellisena tuli. Aga mulle tundub, et - Kõik need kolm eluvarianti ja ilmselt veel mitmedki muud - Toimetavad koos ja korraga. 
Kujutluspildina, ma justkui ei Ela Oma Normaalset elu iga päev, ei ela ühte ja sama elu lineaarselt sünnist surmani. Mulle tundub, et me elame Iga Päev - Uut Elu. Magades justkui me läheme sellest Matrixist välja ja hommikul ärkame ülesse (mina ei tea Kus). Aga me hakkame kohe, kui silmad lahti teeme või teadvuse "uuesti sisselülitame", jälle uuesti kokku panema selle uue päeva struktuuri ja dünaamikat. Hakkame uuesti vaatlema ja Looma - Midaiganes. 
Ma jahun sellest vaid oma enese kogemuste baasil. Neid on olnud Niiii Palju, et kui mitte ühtegi neist poleks juhtunud, siis ma oleks Täiesti Normaalne Inimene. Usuks teadust ja meditsiini, poliitikat ja rahandust, kooliharidust ja töölkäimise vajadust, sündi ja surma, armastust ja õnnetust. Ja isegi seda, et - Kõiki võidusõite ei saa võita. 
Tuleb aga välja - et saab teha Palju. 
Ma panen siia selle viimase võistluse ühe erilisemalt sügava kogemuse. Kas usute, et Eestis elab siiani endine võistleja (15 aastasest kaugusest), mees kes sõitis ja paugutas kinni võistlusi - Ühe käega (mu hea tuttav). Ta hankis tol ajal parima auto Honda Civic Type-R (mis on ka meie võistlusautod olnud, millega sõidan ka mina igapäevaselt, millega sõitsime Palanga1000 võistlust ja mille tehnika on ka selle praeguse auto peal). Siis ta hoidis rooli (suurel kiirusel) oma käsivarrega kinni ja käega vahetas käike, sest sellel autol on käiguhoob roolile väga lähedal. See on üsna raske tegevus. 
Kuid kas te usute, et nüüd sellel võistlusel sõitis ja seisis hiljem pjedestaali kõrgemal astmel Läti mees, kes sõitis ja seisis seal - Ühel jalal. Muideks, see võimalus võib olla isegi üks kõige lihtsamaid variante. 
KUID KAS te usute, et Eestis on mees, kes sõidab rinkat BMW autoga - Kelle jalad ei liigu ja ta liigub platsi peal ratastoolis. Tal on autos mingi imevidin. Pikk ja tugev kõver kang, millega ta ilmselt pidurdab ja kiirendab ning seal peab olema lisaks veelgi mingeid Imevidinaid. 
Ja siis ma jälgin erinevates keskkondades igasuguseid Normaalseid Inimesi, Vaimlejaid ja Esoteerikud, Teadlikke ja Teadvel Olevaid inimesi, Teadlasi, Poliitikuid, Arste  ja kedaiganes veel  - nad pidevalt jahuvad  Teadusest ja Evolutsioonist või siis Valgusest ja Pimedusest. Arutavad meditsiinist, kooliharidusest, poliitikast, majanduskasvust,  suhetest ja Armastusest. Et kuskil Mujal Maal või siis ka "kõrgemal" on parem. 
Okeiiii, On ja võibki olla nii, aga... 
See pole see elu, mida me saame kogeda Siin. Selles raskes ja Tihedas keskkonnas. Vedada tonne raskusi, lõhkuda ja laamendada - saagida prusse ja laudu, peksta sisse naelu ja kruve ja - Me Loome - ehitame nt. Maja.  
Saate/Saan  kunagi selle - Hõredama Keskkonna, siis kui siit ära lähen. Puhkan kuskil ja tulen siia tagasi või lähen Kuhugi Mujale - Looja/Vaatleja nagu ma olen. 
Enne aga tahan teha veel kõiki neid asju, mida omal ajal ei saanud või pole veel siiani teinud. Tahan veel kiiresti sõita, tahan veel lennata nt purilennukiga (olen lennanud aga pole juhtinud), kui tuhin peale tuleb - Äkki hüppan veel kuskilt kõrgelt allagi. Tahan veel tonne rauda kokku keevitada ja seda kiiresti edasi liikuma panna. Ilmselt veel midagi muudki Luua. 
ELAGU Ebanormaalsetele, elagu Ebanormaalsus.  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar