Püüan kirjutada ühe loo, mis on absoluutselt „ebanormaalne“.
Ma panen selle loo blogisse ja jagan seda ka FB – Elukulg, kuna loodan, et seda
loevad vaid normaalsed ehki siis „ebanormaalsed“ inimesed.
Mina, praegusel
hetkel ja eluperioodil, uurin maailma kahel eri tasandil. Üks on: Reaalne elu
ehk siis – see konkreetne materiaalne eksistents.
Ja teine: Mittereaalne ehk nähtamatu maailm.
Lugu iseenesest
tuleks väga pikk: tunde, päevi ja isegi aastaid, sest näiteid otse elust oleks
lõputu arv, kuid…. Ma loodan, et loevad inimesed, kes on kõike seda kogenud ka
ise ja nad on – „päris inimesed“.
Sellise maailmavaate on mulle andnud elu ise,
kuid eelkõige – ajaloo uurimine.
Inimese Elu Ei Saa Olla Reaalne.
Ehk siis:
sünd, kulgemine ja surm.
Me ei saa ära seletada teatud sorti termineid. Neid on
palju, kuid elutähtsamad neist: sünd, surm, elu, armastus, õnn, teadvus,
normaalsus jne veel üsna palju. Need terminid, milledele pole antud konkreetset
definitsiooni ja mille kohta tõsiesoteerikud väidavad, et – neid tuleb
tunnetada südamega. Need on terminid, milledel puuduvad: „ajalised“ suurused,
koguselised suurused ja üleüldse mingidki kriteeriumid. Neil on vaid inimese
isikliku uurimise ja omaksvõtmise kriteeriumid. Ja sellest tulenebki, et iga
inimene näeb ennast, elu ja iseennast selles elus – väga isiklikult ja „omapäraselt“.
Ma pole veel kohanud mitte ühtegi inimest, kes saaks aru teisest inimesest,
tema määratlustest ja nad saaksid teineteisest aru – lõplikult/ üheselt. Mõned
väidavad, et see ongi nii ja see on normaalne ehk ainuvõimalik. Kuid mind, „normaalset“
inseneri-haridusega inimest ei saa ära lollitada mingi sellise – „tõsiesoteerilise
jutuga“.
Kui on olemas mingi SÜSTEEM. Nimetame seda siis tinglikult: planeediks
Maa, Terraks, Aghartaks, Midgardiks või misiganes muu termin. Suletud süsteemis
peab alati olema: süsteem, struktuur, liikumine, seadused jne. Ja ongi. Me näeme,
teame ja täidame neid. Kuid miks siis ikkagi on sellised terminid, võiks isegi
öelda, et – elu kõige tähtsamad terminid, elu põhiväärtused, millest me ei tea
midagi ja me ei oska neid isegi kirjeldada. See ei ole loogiline ja kuskil
peitub selle – saladuse võti.
Maailm ei saa olla reaalne ehk siis, see teine
vaatevinkel.
Pikalt, pikalt ja väga pikalt uurides ja mõeldes olen mina jõudnud sellisele arusaamisele, et –
Maailm on Virtuaalne. Selles mõttes virtuaalne, kui palju laseb meie mõistus
mõista kõike seda. Ma ei hakka siia eriti palju näiteid panema, hiljem vaid
mõned.
Kui ma vaatan ajaloolisi sündmusi, siis väga paljusid neist – Ei Saa Olemas
Olla ehk, neid ei toiminud. Kuid kummalisel kombel on neist sündmustest jäänud
jäljed ja reaalsed tõendid – siia hetke. Sellised asjad ei saa olla võimalikud.
Ei saa olla nii, et ajaloolased ei oska vastata minu „lollidele“ küsimustele,
sealjuures räägivad nad selliseid jaburdusi, mis räägivad veel ka üksteisele
vastu, moodustades – „jaburduse kuubis“.
Kõigel sellel PEAB olema seletus – üks ühtne seletus. Olgu see hetkel kasvõi vale või arusaamatu,
kuid ikkagi on see parem kui „teadmatuse jaburdus“.
ELU ja AJALUGU (ELUKULGU) ei saa seletada,
loogilisse järjetusse panna, meile teadaoleva maailma käsitluse baasil. Kuid kõike
seda saab teha – Virtuaalse Mängu baasil.
On mingi MÄNG.
On selle mängu LOOJA.
On
selle mängu KESKKOND.
Kuid mis kõige tähtsam. On selle Mängu MÄNGIJA.
Neid tegelasi
– Looja, Mäng, Keskkond jne – neid mina ei tea, ei tunne, ja kas kunagi teadma
saan, pole teada. Kuid mina tunnen, et – Mina Olen Selles Mängus – MÄNGIJA. Mis
see tähendab?
Peale 50 „virtuaalse aja aastat“ tajun ma, et minu ümber olevad
inimesed ei ole – „Päris Inimesed“. Need on üsna kummalised „olevused“. Panen oma
terminid paika, siis ei pea pikalt keerutama.
Kogu see mäng koosneb –
Programmist. Sellel on erinevad tasandid ja teatud kogemuste baasil on võimalik
(ka selle ühe elu jooksul) liikuda järgmisele tasandile – Next Level. Mulle
tundub, et mina olen elu jooksul neid tasandeid läbinud mitmeid, sest selliseid
totaalselt erinevaid elumuutusi on olnud miinimum – neli/viis.
Tuli mõte ja
hüppan ühe näite peale. Väga palju aega tagasi, umbes 20 aastat, mängisime
noorema pojaga arvutimängu „Pärsia Prints“. Sellel mängul on Leveleid üle kümne
ja see on lihtne – jookse, hüppa, korja punkte. Tihti on sellistes mängudes ka
programm – Tapa. Ja siis üsna alguses, mingil neljandal tasandil, oli koht kust
poeg ei saanud edasi. Proovis läbi kõik variandid aga edasi ei saa. Ma siis
iseseisvalt proovisin ja uurisin ning tulin järeldusele, et edasi saab – üsna lootusetust
nurgast, väga keerulise liikumise tulemusel. Ma leidsin selle koha –
mõttetegevuse tulemisel. Seletasin pojale ja tema – käelise/reaktsioonilise
kiiruse abil, suutis ta selle takistuse ületada ja järgmisele levelile saada. Kuigi
ka järgmistel tasanditel oli keerulisi kohti, niiet tuli uuesti mängu alustada,
kuid kui see koht, 4 levelil, oli selge, siis mäng lõppes lõpuks – Game Over –
üsna kiiresti. Kõik teised poisid, kes seda nõksu ei suutnud üles leida ja ületada,
ei saanudki Mängu Mängitud.
Kui selle näite peale mõelda, siis ka meie –
Reaalne Elu – on tihtipeale selline. Edasi.
On siis Programm (selle Keskkond,
Looja jne) ning selle programmi – Alamprogrammid ja Mängija. Mulle tundub, et…
Mina olen selle mängus – Mängija, mingil
kõrgemal, minu jaoks – Nähtamatul Tasandil. Kuid – „siin planeedil“, olen ma
aga ka selle mängu – Ülemprogramm. Selline süsteem ja dünaamika laseb mul
selles programmis suhelda. Ja nüüd üks väide, mis paneb siiamaani mu nahal „sipelgad
jooksma“ kui ma sellele mõtlen.
Ma olen Mängija – „kuskil kõrgemal“. Selles konkreetses
Elumängus olen mina – Üks Ülemprogrammi jupike ja kõik muu, kaasaarvatud
inimesed ja loodus on Alamprogrammid. Need alamprogrammid ei ole elutud,
lihtsalt kirjutatud 0-i ja 1-e skeemid,
vaid iseõppivad ja iseorganiseeruvad süsteemid.
Mulle tundub, et iga seda
teksti lugev (mõistev) inimene on – Mängur, ise – Ülemprogramm ja meid
ümbritsevad Iseorganiseeruvad Alamprogrammid. Miks ma nii arvan??? Mind ümbritsevad inimesed, kes „ei ole pahad“,
kuid nad tunduvad kummalised. Nad on Korralikud (isegi Sõjardid). Nad käituvad teatud korra
järgi ja püüavad sellest korrast (seadustest) kinni pidada. Mina ei pea, ma
pole kunagi tahtnud seda, kuid…
Ma Ei
Saa Sellest Korrast Aru. Selles pole
korda, süsteemi ega loogikat. Et lõbusam oleks, panen paar näidet.
Käisin ühel „mootoritega
võistlemise“ üritusel. Vaatan inimesi – tunduvad normaalsed, nagu ma isegi mitukümmend
aastat mootorispordiga tegeledes. Kuid kuna sellest „õlikärsa vinguhaisu
viirusest“ ei ole võimalik enam vabaneda ja seepärast ma ikka käin sellistel
üritustel. Tänapäeval, veidi kaugemast vaatepunktist vaadeldes, tundub see ja
üldse kõik spordialad üsna kummalise ja ebanormaalsena. Miks peavad normaalsed ja täiskasvanud mehed
müttama „kuskil pori sees“, laotama raha – ühtlase kihina metsavahele (bensiin,
kummid, varuosad jne). Kuid see pole nende, alamprogrammide, veel kõige suurem „puudulikkus“.
Kui palju ma olen näinud inimesi, kes lähevad porisele autokrossile: valgete
botastega, varbavahedega, valgete jopede, üldse ilma jope või vihmavarjuta. Ilma
tooli ja veejoogita, unustamata sealjuures osta kalli raha eest õlut. Nii ka
seekord pidin paduvihma eest vihmavarju alla võtma pikaajalise tuttava, koos
tema lapselapsega. T-särgis ja kerges
riietuses mees vastas mulle: „Aga ma kodus vaatasin, et päike paistab“.
Kui me
koju sõitsime, siis küsis vanem poeg: „Kas sa ikka ei näita suunatuld“.
Vastasin – Ei Näita ja ei kavatsegi näitama hakata kui… Minu ees ega taga, pole mitte ühtegi autot. Ma
ei näita mitte kunagi suunatuld, kui sellel pole mingit mõtet. Ma ei näita
kunagi paremat suunatuld kui ma möödasõidul rivistun oma sõiduritta tagasi.
Milleks. Kas see, kellest ma mööda sõitsin, tõesti usub, et ma kavatsengi jääd
vastassuuna vööndisse. Aga seevastu ma näitan suunatuld hoopis teistel
juhtudel. Enne möödasõitu näitan ma vasakut suunda väga pikalt, et eessõitja
teaks mida ma teha Tahan. Ma näitan Väga Tihti paremat suunda, et taga liikuja teaks, millal
on tal ohutu minust mööda sõita. Ma näitan Iga Kord vasakut suunda, kui mõni uljas
(minust kiirem) tahab mööda sõita, kuid „poleks mõistlik“ jne, jne. Näiteid
oleks muidugi palju – kuidas ma ei taha kinni pidada „seadustest“. Kelle seadustest.
Mängu Alamprogrammide reeglitest Alamprogrammidele. Mis selle loo „uba“ on.
Nüüd
ma siis kulgen siin planeedil, uurin, puurin ja otsin – Elu Mõtet. Hetkel olen
leidnud… Olen aru saanud, et Elu On
Mäng. Mängu mõte on – Mängida, ehk Veeta Vaba Aega. Jälgin häid inimesi,
tuttavaid, sugulasi ja muid võõraid, kellest saavadki jälle head tuttavad, kuid…
Kõigest sellest aru saades - Ma Otsin Teisi
Mängijaid. Neid inimesi, kes: on saanud aru, hakkavad aru saama või siis sedagi
lugu lugedes, hakkavad huvi tundma, et – Me Oleme Mängijad. Sest vaid teise
Mängijaga saan ma rääkida asjadest: Nii Nagu Need On, Nii Nagu Need EI OLE,
nagu need Võiksid Olla ja Mis On Selle Mängu Eesmärk ning millega lõpeb hetkel –
Game Over.
Aga nüüd aitaks sellest loost, muidu läheb liiga pikaks. Ma olen
kohanud selliseid Mängijaid ja iga aastaga lisandub neid juurde. Ma olen
täheldanud, et „minu lugejaid“ on sadakond ja pisut pealegi. Sellel talvel teen
kindlasti mitmeid koosviibimisi (et mitte öelda loenguid või „kellegi õpetamist“).
Seal kohtume ja räägime pikemalt. See aeg hakkab kuskil novembrist. Seega siis.
Ootan teid kohtumistele ja „parooliks“ on – „Mängur“. Tulge julgelt ligi,
tutvustage ja tunneme üksteist ära.
Ja kindlasti üks minupoolne soovitus. Tunnustades/tunnistades
ennast Mängus oleva Ülemprogrammina ja Mängijana, ärme suhtume teistesse
Iseorganiseeruvatesse Alamprogrammidesse halvustavalt, üleolevalt ja
hoolimatult, sest – Nad On Meie Mängus. Võib olla, et isegi meie loodud!?!?!
Kes
tahab saada sellest seletusest visuaalse pildi, siis tasub vaadata ja otsida
kuskilt filmid „Tron“ ja „Troni pärandus“ (olid vist sellised pealkirjad).
Alles nüüdki näidati filmi – Trumani Show. Samu asju on veel ka filmides: Thor,
Jupiteri tõus, Startrek, Stargate jne.
Mina pole midagi välja mõelnud. Ma isegi
imestan – kuidas selliseid filme ja raamatuid tehakse ja miks midagi ei
varjata. Aga ei saa ju, me ise loome seda mängu ja nemad ka, kes kirjutavad
selliseid lugusid.
Panen siis siia veel ka „selle koha“, kust ma sain sellest
teada – mis tõstavad mu nahale need sipelgad. Ma lugesin tavameediast
arvutiinimeste artiklit. Ma olin enne seda imestanud, et kust kohast teab FB ja
Youtube mulle soovitada – Teile soovitatud. Võiks arvata, et – keegi jälgib
meid. Nii ja naa. Meie liikumisi virtuaalmaailmas kontrollivad, jälgiva ja
soovitavad – inimeste (programmeerijate) poolt koostatud Alamprogrammid, kes on
Iseorganiseeruvad ja Isearenevad. See oli selles artiklis sõnasõnalt kirjas.
Seega, mööda virtuaalmaailma toimetavad – tehisintellektiga (esialgu veel pisikesega,
kuigi me ei tea, äkki on ka mega-tehisintellekt juba olemas) programmijupikesed.
Ja nad teavad meist juba üsna palju.
Lõpetuseks ikkagi veel mu ÜLIM teema.
Minu
jaoks on „piibel“ – raamatusari „Asum“ ja Mängur
nimega – Isaac Asimov. 30-aastasena oli tal see informatsioon
juba olemas, kuid ta „mängis“ terve elu. Uuris ja kirjutas 500 raamatut. Panen
siis ühe tema analoogilise kirjelduse.
„On olemas kolme tüüpi inimesi.
Esimesed, kes teavad vähe, neid on enamus ja nad on üsna enesekindlad. Teised,
kes teavad juba rohkem, neid on vähe ja nad kõhklevad. Ja kolmandad, kes teavad
juba üsna palju, neid on vaid üksikud ja nemad ei ole milleski kindlad“.
Inimene on samaaegselt Looja ja Mängur ja Mängukeskkonna Looja. Järgmised levelid on need, kus tekib suurem taipamine, kuidas loob iseennast, keskkonda ja mängu ennast. Kuna tohutu hulk mängijaid mängib koos, ei tunne oma loomingut väga pikalt ära. Kuna aegajalt puhatakse mängust ( keha ei ole), siis samal ajal mäng toimib edasi ja alati siseneb mängu kohast, mille on loonud teised mängu loojad. Mängu luuakse sellega, kas mõeldakse, kuidas mõeldakse ja kui kaua mõeldakse ja kuidas toimuvale reageeritakse ( minnakse närvi, jäädakse rahulikuks ja kõik vahepealsed astmed). Mängu esimenesed tasandid on enesekesksed, kuid kui mäng edeneb tekib ühinemine Maa tasandiga, Päikese tasandiga ja Universumi tasandiga. Selle märgiks on Ühtsuse tundmine ja mõtlemine nendele tasanditele. Suur Mängur ( Looja) on andnud mängu, aga kõik, mis mängus toimub on mängurite enda looming. Selles osas Olen-Looja- Elu-mäng erineb videomängudest ja arvutimängudest. Arvutimängude puhul on täpselt teada, kes on selle mängu loonud. Videomängus sa ei saa reegleid ümber teha, mängu ennast muuta, pead järgima seda, mida konkreetne looja on loonud. Nende reeglite piires, mida siis videomängu looja on loonud, saad olla vaba. Elu-Mängus tuleb aga teadvustada, et mäng, mida mängin, on minu enda loodud. Loodud sellega, kuidas reageerin varasemale loomisele, loodud sellega, kuidas ma mängides ennast tunnen (meeleseisund, meeleolu), loodud sellega millele mängus keskendub ( kas halvale või heale, kas tagajärjele või võimalusele). Iga järgmine level ehk siis suurem ühisväli annab ka kohe jõudu/väge ja moraali juurde, kasvab piirkond, millele mõjutakse. Üks osa videomänge kajastab seda kenasti. Kui väge pole, võid küll elus olla, aga sa ei saa mängus midagi teha. Kui moraal hakkab kukkuma, siis on varsti selle võimaluse surm käes.
VastaKustuta