teisipäev, 9. oktoober 2018

MÜNTIDE TEHNOLOOGIA



Pikka ootamise peale sain nüüd kätte Hiinast pisikese ja üsna odava elektroonilise mikroskoobi. See ei ole sama võimas kui isegi koolimikroskoop, kuid just paras, et uurida teatud asju ja saab teha pilte. 


See on tänapäevane inglise raha, sest need vanad rahad andsin ma juba omanikule tagasi. Kunagi peaks endale hankima mõne tsaariaegse hõbemündi.
  Peale seda kui ma varem neid münte uurisin, pole lisaks enam uurinud ja seega ei tea ma siiamaani - kuidas tehakse müntide toorikutele, selliste piltide "sisse kolkimist".  


Üks inimene aga kellega ma rääkisin, üsna juhuslikult, seletas, et neid ei tehta mehaaniliselt. Tähendab, et ühes neist YouTube videotest, kus näidati, et suurest "plastiliinist kunstiteosest" hakatakse tegema mehaaniliselt vähendusi ja tööpingid freesivad neid toorikuid - on totaalne jama. Seepärast pole ma ka veel leidnud õiget tehnoloogiat. Kui keegi teab või leiab selle tehnoloogia kirjelduse, olen ülimalt tänulik selle jagamisest.   


Neid töötlusi tehtavat matriitsile - keemiliselt ja see olla väga peen tehnoloogia. See on ka väga selgelt näha neid kujunditest, neil ei ole servad teravad, vaid on üsna ümarad. 


Järelikult, on need kriimud-kraamud: selle töötluse ehk kemikaalide söövituse tulemus, hilisema väljakolkimise ja... 


näiteks, hilisema üle hõbetamise jäljed. Mina või meie, ei tea paljudest tehnoloogiatest üldse mitte midagi. OK, praegu oleme me võimelised kõike seda tegema aga ma tahaks ikkagi teada - kuidas mingi Caesar või Makedoonia Aleksander või Arthuri rüütlid tegid selliseid matriitse. Kolkimisega pole muidugi mingit probleemi, annad aga "vasaraga vasta pead" ja ongi RAHA (mis asi?) valmis.   

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar