Tartus Riigiarhiivi fuajees on septembri lõpuni üleval selline näitus (uurimas käisid kaks alternatiiv-ajaloolast Arne ja Arvo).
Väidetavalt esimene Eesti inimene, et mitte öelda eestlane, tegelikult sakslane, kes "käis vaatamas" Giza püramiide. Jutumärkides seepärast, et kirjeldustes selgub, nagu ta ei oleks mitte ainult käinud vaatamas, vaid hoopis midagi muud tegemas.
Ilusaid kirjeldusi Egiptusest pole mõtet isegi tõlgendama hakata. Inimesed näevad vaeva, et külastajates huvi tekitada, kuid millel pole ajalooga miskit seost.
Sellel mehel oligi siis ebaharilik, nii koolitee kui ka huvid. Õppida joonistamist ja keeli. Need on üsna märgilised oskused. Lisaks veel, et sellise reisi korraldamine ja finantseerimine võis ka tollel ajal olla üsna kulukas.
Ka neis tekstides on nii palju küsitavusi, kuid kui need ON autentsed tõlked, siis saab juba siit esitada niipalju küsimusi. Kui isa kutsus pojad Napoleoni hirmus tagasi Viinist ja kohe hakkas Otto planeerima reisi Egiptusesse läbi Napoleoni sõjakäikude.
Sõjategevuse ajajärgud[muuda | muuda lähteteksti]
- V sõda Napoleoni vastu 1809. aastal. Sõjategevuses osalesid Austria keisririik ja Suurbritannia ja Iirimaa Ühendkuningriik. Pikemalt artiklis Viienda koalitsiooni soda.
- VI sõda Napoleoni vastu aastatel 1813–1814. Sõjategevuses osalesid Austria, Preisimaa, Suurbritannia ja Iirimaa Ühendkuningriik, Hispaania kuningriik, Venemaa Keisririik, Rootsi kuningriik, Portugali kuningriik. Sõda Euroopas. Pikemalt artiklis Kuuenda koalitsiooni sõda., Leipzigi lahing, Kieli rahuleping
Huvitav kelle soovituskirjad oli rändajatel kaasas ja milleks. Ehk siis. Kas need load olid Egiptuse ametnikud saatnud - kuhugi - mingisse saatkonda Venemaal? Sellest ka tekst, et neid reise pidi pikalt planeerima ja kooskõlastama. Kuid siin tekstis olev lause kinnitab, ka ajaloolaste andmetel, sõnasõnalt ära need kirjeldused, mida ma olen juba väga ammu kirja pannud eelnevates Egiptuse lugudes. Enne Napoleoni 18. sajandi lõpus, oma väga suure laevastikuga Egiptuse "avastamiskäiku", ei teatud Egiptusest mitte midagi. Miks? Sellest kirjutan loo lõpus.
Ega neid tekste peaks "eriti nokkima", kuid need on lihtsalt nii kummaliseks kirjutatud. Mis imelisi "maadeavastusi" sai teha riikides, mis ammu teada. Seal sündinud filosoofid, sõjapealikud ja sõjad teada? Kuidas saatis lihtne parunipoeg nii suure koguse haruldasi asju kuhugi Rootsi ja mis nipiga need siis suure ringiga Tartusse said, ning hiljem jälle "väga mugavalt" Venemaa avaruste muuseumides on. "Cargo laevad ja vankrid" liikusid tolle aja (sõjaaja) kohta ikka väga lihtsalt. Selliste harulduste väljavedu polnud muude "lubade" kõrval justkui mingi problem.
Niisiis, meie noor sõber oskas joonistada - Drawing. Aga äkki ta mitte ei joonistanud, vaid joonestas. Tal oli selline koolitus, et oskas joonistada ning valdas palju idamaa keeli. Selleks, et nüüd "värskelt avastatud" Egiptusest teha atraktsioon-muuseum, kuhu hakkavad inimesed käima ja raha tooma. Pidi olema inimesi, kes suudakski - "elada fantaasiates" ja kujutada ette, milline näeks välja "Iidne Kultuur".
Nooh, see on üks variantidest.
Mitmeid pilte tagasi, mis hakkas tekstiga: Richteri rännakud … , lõpeb see tekst kummalisusega. "Tema jooniste järgi valmistati hiljem gravüürid." Gravüüride tegemine on muideks väga vaevaline tegevus. Ehk siis see pilt siin, on gravüür tema joonistusest, mis on üks pilt eespool. Kumb neist on autentsem, sest gravüür, mis peaks olema hilisem, sisaldab rohkemat kui joonistus. Kas raamatu illustraator fantaseeris juurde? Kui õigeteks me üldse saame gravüüre võtta, kui iga "kunstnik" lisab omaltpoolt fantaasiaid juurde.
Aga mis juhtuks kui me hakkame asju vaatama - teisest küljest. Kui see ei ole mitte joonistus - olemasolevast maastikust, vaid kujundajate-arhitektide visioonid-skitsid tulevasest maastikust. Kuigi selline mõte viib inimese tavamõtlemise pisut sassi, siis mina jätaks ka selle variandi.
Ehk siis. Sellise joonistuse (ütleme, ühe inimese nägemise variandi või joonistaja oskuse tõttu) järgi loodi reaalselt selliste hoonete kompleks. Kui neid pilte jälle vaadata, siis on muutusi, näiteks parempoolne purjekas.
Kui see tekst on tõlgitud sõna-sõnalt, siis millistes "ideede maailmas ja fantaasias" kutt seal aasta aega töötas (komandeeringus), mille eest maksti talle ilmselt palka, tal oli volitused saata haruldusi Euroopasse ja siis edasi rännata. Ja mis tähendab - nii kaua - mingi 13 kuud? Sõnad võivad olla muutunud, kuid tekstide tõlkija peaks ennast asjadega kurssi viima. Kui tõlkida, et ta nägi - "kõige oivalisemat looduseimet", siis mida ta tegelikult nägi?
Vot selliseid pilte lihtsalt rändaja näha ei saa. Reisil käies ma pole kunagi midagi sellist näinud, ehk siis… Me ei näe ja me ei saagi teada, millised on kirikute, katedraalide ja püramiidide vundamendid. Ma olen eelmistes lugudes näidanud kui sügavale lähevad hoonete seinad. Kus ja millised on aga nende hoonete vundamendid veel? Neid lihtsalt ei kaevata lahti. Mitte ühegi ajajärgu ehitistest pole säilinud ühtegi reaalset tööjoonist ega majade tugevusarvutusi, ammugi siis vundamentide jooniseid.
Need peaksid olema siis need hindamatud aarded, mis Egiptusest on välja tassitud, kuid…
Teisel/Kolmandal sajandil e.m.a. ei olnud mingilgi, tolle aja metallide tehnoloogia alusel, võimalik valmistada pronksi, ehk siis vase ja tina sulamit. Ammugi siis veel - ilma raua tehnoloogita. Seda vidinat (nende aastaarvudega) see mees sealt tuua ei saanud, kuigi see võib isegi reaalselt olemas olla.
Kas keegi suudaks sellest käekirjast ja keelest ka midagi tõlkida ja miks? Ma väga kahtlen, et keegi selle töö üldse ette võtab.
Kui inimene on joonistaja ja ta tahaks ikka päris ehedat joonist teha, siis ta ei unustaks esimesele pildile joonistamata täpselt need samad puud, mis on teiselt poolt joonistatud. Ja üleüldse on püramiidide ja puude suhted - üsna vildakalt ebaloomulikud. Reaalselt pole niiviisi võimalik näha, kui hakata mõõtma kaugusi, kust joonistas ja mida nägi. Planeerides aga küll.
Ma võin vaid lisada, et mõista seda kõike, tuleks käia kohapeal, vaadata püramiidide suurust, mõelda tehnoloogiate peale ja siis tekib mingigi arusaam - mingite asjade võimalikkusest.
Nüüd aga mängime pisut pokkerit. Mängu, kus vastase peale ei saa kunagi kindel olla, sest ta võib bluffida. Ja tegu on - ma kordan üle - ajaloolaste endi avaldatud materjalidega.
Esimene mängukaart teile.
Tegu on Alexandria linnaga (järgmise foto peal). Te vaatate seda mängukaarti ja ilmselt ei märka. Ala, mida ääristab kolm suurt kraatrit ja paar pisemat. Kuid te arvate, et tegu on ikkagi linnaga.
Nii, ma võtan endale ka selle kaardi ja ütlen, et see ala pommitati puruks juba väga-väga ammu. Millega ja Miks? Seletan (hetkel bluffin) veidi hiljem.
Teile järgmine kaart. Te arvate, et see on linn, sest… On ju ometi hooned ja kindlusemüür ümber selle.
Kuid tegu võib olla hoopis olemasoleva või planeeritava - puhkekeskusega. Nagu näiteks "Ali-Baba Hotell", kus ma viimati Hurgadas olin. Hooned magamistubadega, restoranid, rannad ja mis tähtsaim - aiaga piiratud ala, turvaväravatega jne. Muideks, sellistel kaartidel pole kunagi kaardimõõdule (all paremal) kirjutatud pikkusmõõtu. Kui on siis ainult vene kaartidel - verst.
Prantsuse keele oskaja loeks siit veel rohkem välja, kuid üleval on - plage, millele google tõlge ütleb - rand. Kui viitsiks kogu teksti tõlkega tõlkida!?!?
Ruines d`anciens - vanad varemed. Muideks Mehhikos oli meie hotelli territooriumil (hiiglasuur hotel oli) täitsa oma - võssakasvanud püramiidi köks. Kümme meetrit kõrge, mul pildid täitsa olemas.
Siin siis Hotell France ja Hotell Venise koos randadega. Ja nii võiks kogu kompleksi läbi käia - sõna sõnalt.
Mis see lugu ja ajalugu üldse, siis võiks olla.
Pommiauke (inimese või "kosmilise") on terve maailm täis, ka meie Kaali kraater. Suurte paukude tulemusel on terve maailma vanade linnade kesklinnad üle uputatud ja ära purustatud. Purustatud on linnad ja alles jäänud vundamentidele on ehitatud uued linnad. Midagi erilist ju poleks, et seda varjata.
Kuid ilmselt on, sest tehnoloogiline tase kivide ja telliskivide koguste tootmisel on meile mõistetamatu-hoomamatu. Seega mõeldi välja mingi algeline ajalugu, koos Egiptuse, Keskaja ja ka Uuema Ajaga. Mina ei suuda ilmselt midagi tõestada - mis oli. Ainult seda - mis ei saa vastata neile kirjeldustele, mida meile antakse.
Mitte keegi ei suuda teha järgi selle mehe "reisi" omal kulul nii lühikese ajaga, nii algelise transpordi juures, nii paljudes kohtades, pluss veel kohapealne uurimine. See mees võis olla selle aja uurijate hulgas, kes käisid peale järjekordset veeuputust uuesti maid avastamas, üles joonistamas ja oma riigile maid juurde krahmamas.
On aga veel üks uurimata fakt. Ka India uurijate ja maailmarändurite eluiga (surnuaia kividel) oli väga lühike - maksimaalselt kolmkümmned aastat.
Näiteks Põhja-Küprosel nägin oma silmaga: Tähelinn Nikosiat (väga võimas ehitis), Kindlust Famagustas ja kõrgel mägedes purustatud kindlusi. Üks neist ka Kibris. Seega need kaardid ja lossid on enamuses reaalsed.
KUID NEED KINDLUSED ON KÕIK PURUSTATUD.
Minu enda arvamus sellisest ajaloo võltsimisest seisneb järgmises. Kõigil aegadel on maailm täis olnud - Koloniaalstiilis hooneid, mida pole kunagi ehitanud mingid kolonistid. Ei inglased, prantslased, portugaalased, taanlased, hispaanlased jne. Nad pole selliste hoonete ehitamiseks absoluutselt kunagi võimelised olnudki. Kes need hooned ehitas? Mis ajal? Ja Kellele? Need jäävad veel üsna pikaks ajaks saladuseks. Kuid kogu see ajalugu (püramiidid jne) on välja mõeldud üsna hiljuti, vaid mõnedsajad aastad tagasi. Kogu see väljamõeldis ongi selleks, et varjata, ehk kuidagigi panna tehnoloogiad kronoloogilisse järjestusse. Et selline tehnoloogiline hälvimine-degradeerumine ei paistaks nii selgelt-räigelt silma.
Aga pole hullu.
JUBA PAISTAB.
See pildil "rändur" on kuskil 13-15a vana. Vahva on see "ajalugu"
VastaKustuta