laupäev, 6. aprill 2024

NELSON

 Vahepeal üks veidi teistmoodi ajalooline lugu. Ma kuulsin ühte huvitavat "mõistatust" jälle ja lugu läks keerulisemaks. Tõelised ajaloolased, kes ei piirdu ametliku ajalooga, ei - vali pooli - vaid uurivad, mis võis toimuda tegelikult. 

Paljud esoteerikud ja nn vandenõulasi on kogu aeg arutanud Napoleoni sõjakäiku Moskvasse. Ja seda kummalist värgendust seletan ma loo teises pooles.

 Küsimus on Kutuzovis. Mulle sattus Juutuubis vana film ja sealt hakkas silma palju neid seletusi, mida uurivad esoteerikud. Miks põles Moskva ja miks oli mingi infokilluke, et prantsuse ohvitseri salalaekast leiti kiri, kus kirjeldati eredaid sähvatust, suurt tulekahju ja sõdurid surid põletustesse ja põletusjärgsetesse kummalistesse haigustesse. 

Seda ei saa tõestada, sest puuduvad kindlad allikad.

 Aga nüüd filmist. 

Esiteks ei ole me aru saanud - kes, kellega sõdis? Prantslased venelastega, siis olid seal ka kasakad ja Hussaarid, kes filmis olid ungarlaste pikkade piipudega. 


Juba mitmes loos on käinud läbi arvutus, et sõdida ei saa, sest moonavarude liikumise logistika ei võimalda vedada hobuvankritega Poolast sellist kogu sööki, heinu, sõjamoona ja tagasi haavatud sõdureid nt prantslaste poolel 140 000 ndele mehele, pluss muu personal. Viimane prantslaste moona varuladu oli Smolenskis. 
Aga venelased olid eriti kultuursed. Sõjamehed metsas pakkusid kindralile joogipoolist hõbedast anumast ja tõstsid seda kruusi, ilmselt kah hõbedase kulbiga. Jaburduse tipp, kui loogiliselt mõelda. 

Üks kõva tegija enne Borodini lahingut ehk enne kui kutsuti Kutuzov juhtima, oli "eesti mees" - Barclay de Tolly. Kui teda sõimati Smolenskist taganemise eest sakslaseks, siis filmis ta ise väitis et on šotlane. 1943 ndal aastal oli info, aga tänapäeva Vikipediast ei lugenud kuskilt seda. 


See oli aga igatahes liiga autentselt tehtud, et filmis rääkis see nn "eesti-šotlane" ikka vinge saksa aktsendiga vene keelt. 

 

Absoluutselt kogu aeg me uurime - kes kellega sõdis, sest kui mehed kokku läksid siis nad ei erinenud riiete-mundri  poolest. Ühel pool sellised. 



Ja vastaspoolel samasugused. 
Täpselt sama teema ka minu Rootsi Uppsala maalidel. 


Nüüd aga nn esoteerilisest poolest: miks pidi Napoleon minema Moskvasse. Pealinn oli Peterburg ja tsaar lösutas lossis ja ei teadnud midagi, mis tema maal toimub. Miks peetakse isegi sotsialismiajal tehtud süva patriootilises filmis Moskvat Pühaks pealinnaks. 

Ei hakka pikalt seletama, vaid loen lähiajal läbi Jules Verne raamatu - Tsaari käskjalg.  Teema on - moskoviidid ja Tartaria ja see teema on üüratu pikk ja üüratu "vandenõu". 

 Püha Kivist Linn meeletu tsivilisatsiooni ehitatud. 


Ja järgmisel pildil on näha - mis on mingil hetkel toimunud. 

Meeletu tsivilisatsioon hävis ja Napoleon marssis linna, kus inimesed oskasid vaid lobudikke ehitada. Ja seda näeb mitte ainult "propagandistlikus" filmis, vaid ka vanadel maalidel, mis Moskvast tehtud. 

Nüüd siis see - teine osa loos ehk läheme kummalistele teooriatele. 

Kutuzov. 

Kes veel vene-nõuka ajast mäletab - kas Kutuzov kandis silmaklappi või silmasidet????


Ja ärge kohe väga kindlad olge, sest - mälu võib petta!!!! 


Googeldage palju tahate aga te ei leia palju rohkem kui kolm pilti, kus Kutuzovil oleks mingi silmaside. Üks neid on just selle vana filmi reklaampilt, mis on joonistatud. 


Kõik maalid on sellised, ühe vigase silmaga. 


Sellepärast ma hakkasin seda filmi üldse vaatama, et näha kas või millal tal filmis see side oleks. Terve filmi ajal oli vaid vigane silm. 


Ja siis vahetult enne lõppu, kui asi läks juba pööraselt patriootiliseks võidukäiguks, siis õues ta kandis, filmis mitte rohkem kui kolm korda. 

Mille kõigega see seostub ja kust uurimus alguse sai? 


Kui ma olen Mandela efektist rääkinud, siis ma täpselt ei mäleta, kas ma kõige vingemast olen rääkinud. 
Kõik nõuka inimesed mäletavad väljendit - Upal, prasnulsa, kips.  "Kukkusin, ärkasin ja kips"
Nii palju kui ma olen küsinud, absoluutselt kõik on seda kuulnud ja oskavad vastata minu küsimusele - mille peal Nikulin libastus???? Absoluutselt kõik teavad vastust? 
Kas sina tead? Mõtle ja ma hiljem vastan. 


Teine väljend mida me teame on - Tšort baberi ehk kurat võtaks, aga kuna ma Juutuubitasin ja ette juhtus mingi Itaalia keelne ja inglise subtiitritega, siis sellega sai jälle "nalja". 
Vattefak - Damned Melon????



Noonii teie "Mälukest". 
Ei olnud mingit banaani, arbuus oli???? 
Ei usu sina seda ja ei usu ka mina seda. 
Ma mäletan seda absullkindlalt, et see kaukaasiamoodi vene näitleja sõi banaani, viskas selle, minema ja libastumist banaanikoorel ei näidatud üldse, lihtsalt kukkumist.
 Ka seda "pisiasja"  ei mäleta enamus inimesi. 

Ja samast filmist läheb Pull edasi.


Vene altrnativšikud leidasid raudpolt kinnituse, et oli side - Jobannõi Kutuzov. 
Aga vaadake kuidas tõlgitakse inglastele - jobannõi Nelson!!! 


Ajaloolased on Kutuzovi pronksi valanud ja giiditavad lugusid - isegi täiesti terve silmaga väejuhist.
 
Ja, kes on järgmisel pildil??
Kutuzov või admiral Nelson?? 
Riided on samad prantslastel, inglastel ja venelastel. 
See tobe mütsilott on aga samuti kõigil täpselt sama. 
Aumärgid on ka täpselt sama kujuga, ristid ja tähekesed. Mis toimus ikkagi???



Jälle küsimus koolihariduselt. Kas admiral Nelson oli ühe silmaga ja sidemega "Silver Ükssilm". See mingi kuju, kuskil tänaval, on Google andmetel admiral Nelson.  Ja see on ainus pilt katkise silmaga, erinevalt Kutuzovi maalidest. 
 

 Mõlemad silmad on kujul alles ja hoopis üks käsi puudub. 


Kui te googeldate, siis ei leia mitte ühtegi maali silmaklapiga. 





Ainult üks pilt ja see laps ilmselt on kuskilt kuulnud, sellelt kellel on mälu veel alles. 


Mina ei tea, kas Edgar Valter joonistas Silver Ükssilmale klapi või mitte. Mul raamatut pole. kui kellegil on, siis andke teada või ma vaatan raamatukogus järgi.

Vot tebe jobannõi Nelson. 
 

1 kommentaar:

  1. Üks baltisakslane (Löwenstern?) on kirjutanud mälestusraamatu, kust päris hästi on lugeda, MIS toimus tolle sõja ajal. napooleon ja Aleksander läksid mõlemad Moskva peale, et sealsed kaupmehed hävitada. De Tolly adjutandiga oli tegu (see, kes kirjutas) ja Tolly kuulutati reeturiks ja asendati orikast Kutuzoviga... et Napooleonile kaotada ja lasta see minna Moskvasse põletama. Kõik on lihtne.

    VastaKustuta