reede, 18. august 2017

VEEL VANADEST MAALIDEST

 

VEEL VANADEST MAALIDEST.

Teen ühe loo mida polekski vaja teha, kuid selle loo põhjal on hea tutvustada, kuidas käib ajaloo alternatiivne uurimine. Eestis on üsna vähe alternatiivseid ajaloo uurijaid ja selleks, et selliseks saada, ei tohikski inimesel olla ajaloo koolitust. See segab neutraalset uurimist, sest ollakse kinni õpitud teadmistes. Eestis ei ole aga üldse alternatiive, kes teeksid video-blogisid. Kirjutades ja pilte näidates ei jõua näidata palju ja mõnda üksikut pilti näidates ei teki ka täit pilt kui massiliselt on ühte või teist informatsioon. Mina vaatan suurtes kogustes alternatiivseid videosid vene kanalitelt. Seda eelkõige vene keele oskuse pärast aga mitte ainult. Lääne poole peal on ka väga palju alternatiive, kuid enamasti on need inimesed pisut vanema põlvkonna mehed. Vene poole peal on aga pilt hoopis vastupidi. On palju vanema generatsiooni uurijaid, kuid nii palju "noori ja vihaseid" alternatiiv-uurijaid ja video-blogijaid pole ilmselt mitte kuskil mujal. Paljud lugejad siin blogis oskavad vene keelt ja vaatavad neid filme mida olen soovitanud, kuid olen saanud palju tagasisidet ka neilt kes keelt ei oska. Teengi siia ühe filmi kokkuvõtte mis selgitab, kuidas erinevad uurijad vaatavad teiste filme, pööravad vahest informatsiooni ka ringi, kuid enamuses hoopis täiendavad ja näitavad nüansse, mida teised pole näinud ega välja mõelnud. 

Film ise on siin ja see blogija on teinud mitmekümneid erinevaid filme.        


https://www.youtube.com/watch?v=Fi9QgasOO1Q&index=38&list=PL8mdDi6eXiuTfEvYfckSMaPSndvlTIaiO

Teine hea film on Egiptuse teemadel ja ka selles oli minu jaoks paar üllatusmomenti. Võib olla et teen kokkuvõtte ka sellest
 
 https://www.youtube.com/watch?v=bCRuC76F7J4&list=PL8mdDi6eXiuTfEvYfckSMaPSndvlTIaiO



Kuid nüüd läheks siis selle esimese filmi juurde. Teemaks on: imelike ja üllatuslike momentide leidmine. Need kes ei oska vene keelt võivad ikkagi filmi vaadata, sest seal on vaatamismaterjali palju rohkem ning tekib parem tunnetus.   Kõige pealt aga püstitame küsimuse.
"Miks peaksid kümned kunstnikud maalima ja joonistama mitteeksisteerivaid varemaid, mis on kaetud põõsaste ja puudega ning nende vahele inimesi?"
(vaadake filmi ja näete kui palju selliseid kunstnike oli: itaallasi, prantslasi, sakslasi, venelasi jne.)




Kõige pealt siis pilt, mis tundub kummaline. Koos on koloniaalstiilis maja ja püramiid. Justkui ei sobiks kokku. Ja ei sobigi, koloniaalstiil on olemas olnud kogu aeg, massiliselt ja seda viljeldakse ise tänapäeval.  
 


Selline stiil on olnud, seda ehitati üle maailma ühe kindla ehitusstiili ja standardite järgi ning on täis-tööstuslikult.  

 
Püramiidid ongi üks neist teemadest, millest pole varem minuni infot sellisel kujul ilmunud. Püramiidid pole kunagi varemalt olnud sellise kujuga kui me näeme tänapäeval, näiteks Egiptuses.  
 
 
Need on olnud hoopis teravama tipulised.
 
 
 
Ja isegi väga terava nurgaga ja mis imelik ...
 
 
Neid on ehitatud ka suure templi sisse.  
 
 
Ühe sõnaga neid on palju ja neid on isegi tänapäeval veel alles. Sellest ka natuke hiljem. 

 
Nii, hakkame piltidelt vaatama kummalisi asju. Selliseid mida ma olen näinud ise ja neid, mida nägin isegi esimest korda. Peale suurt veeuputuse lainet oli terve maailm täis lõhutud hooneid ja hulgaliselt katkisi kunstiteoseid. Sellel pildil on mulle tuttavad detailid, millede sees on augud. 

 
Kõikidel aegadel ehitatakse alati nii, et ei kasutata - vaid ühte ehitusmeetodit. Kasutatakse kõiki ja just seda meetodit, mis on kõige sobivam. Need augud on ilmselt masina töötlemise - tsentriavad ja hiljem püstitamisel ka kinnituselemendid, ehk siis - valati järjest betooni täis.  
 
 

 
Me pole kunagi saanud teada, mis ehitised on püramiidid. On väga palju arvamusi ja üsna selge on tänapäeval, et kõige vähem olid need hauakambrid. Ütlen rohkem. Kõik Egiptuse ja muud püramiidid, mis on umbes 45 kraadise tipunurgaga on hilisemad ning tegelikest püramiididest ümber tehtud ehk võltsitud. Kuid see pole praeguse teemaga seotud lugu. 

 
Tegelikud püramiidid on umbes sellised. Katastroof on üle käinud. Inimesed on palju aastaid juba elanud rahus ja tantsivad ning mängivad pilli - varemete vahel. On näha ka pooleks lagunenud sfinksi.  

 
Nendel aegadel polnud mingisugust võimekust ükskõik milliste tolleaegsete sõjariistadega tekitada nii massilisi purustusi. Eriti veel küsimus - miks seda pidigi tegema, ka see oleks nõudnud tohutuid rahalisi vahendeid.
 
 
Tugevamad hooned jäid püsti, tagumised  kerged on purustatud. Veelaine vedas endaga kaasa tohutu kohuse pinnast ja see pinnas ladestus ka püramiididele, mille tagajärjel hakkasid seal kasvama põõsad.

 
Nüüd siis midagi reaalset. See on pilt ühest kindlast hoonest. Võiks isegi arvata, et pool teed on taastatud ja pool veel sodi all. Kuid videote autorid näevad tihti vaeva, et välja otsida - kus selline hoone oli ja mis sellest edasi on saanud. 

 
Midagi pole saanud. Täitsa olemas.

 
Ja tänaseni nähtav.

 
Sellist püramiidi on väga harva näha ja ka mina pole sellist pildi peale saanud.  

 
Kuna kõik oli ära lõhutud, siis kasutasid inimesed igat katust mis pidas ja üritasid uut elu alustada.
 
 
Nüüd läheks siis tiba tehnilisemaks ja nende teemade juurde, millest pole varem juttu olnud. See ei pruugi olla mingi tõde ja on vaid inimeste vaatluste ja loogika tulemus. Obeliskid on kokku tugevdatud rauast klambritega, mis hiljem üle krohviti. Selliseid olen minagi eelmistes lugudes näidanud. Siit üks kindel järeldus:  super-tsivilisatsioon valdas - metalle. 

 
Selle pildi pealt vaatame kahte asja. Katusel on taimed, millede kasvamiseks läheb aastaid, näiteks 10. Ja teine teema on - obeliskid ja sambad. Selle samba otsas on mingi - vidin, mis võib olla urnimoodi asi, kuid võib olla ka tehniline vidin, sellest edaspidi.
 
 
Siin on puud hoones juba mitmekümne aastased. 

 
Siin on näha maa sees suurt auku. Vesi on uhtunud - kuhugi alla, tähendab majade all olid korrused või keldrid, neis keldrites võis midagi olla?!
 
 
Ja nüüd huvitava teemaga edasi. Mis selle pildi peal on kummalist, mis ei sobi kokku selle pildi ega ka veeuputuse järgse olukorraga. Purskkaev, vesi voolab !!! See võib tunduda tühisena ja ilustusena, kuid ...
 
 
Vesi ei saa voolata - niisama, iseenesest. Selleks peab olema veetrass. Torustik, mis peab survet, olema liitmikud, kraanid ja pumbad.  
 
 
Aga trass ja pumbad, mis arendavad sellist survet, pole enam naljaasi. Ma olen selliseid purskkaeve oma silmaga näinud ja tehnilist taipamist oman ka.

 
 
Selliseid vanne on järgi ka tänapäeval. Peterburi lähistel on - Tsaar-vann, mida ei suutnud sõja ajal isegi sakslased minema tassida. See kaalub 40 tonni ja siiani väidetakse, et ka see on meislitega välja raiutud.

 
Purskkaeve ei ole joonistanud mitte üks - ullikene fantasöör, vaid neid on palju.  
 
 
Kuskilt on trass katki, voolab üsna puhas vesi, kuid mis kogustes, kust kohast ja miks.
 
 
 
Erinevalt tänapäevast, voolab see vesi tasuta. Inimesed pesevad ja kasutavad.
 
 
Kuna vee tase basseinis ei tõuse, siis tähendab seda, et on ka äravool. Vesi muudkui voolab, kuid mis tehnilise nipiga.
 
 
Tänapäeval me ei saaks endale lubada sellist - "loodusressursi" raiskamist. Vesi maksab varsti pudelis rohkem kui bensiin.   
 
 
Filmis räägiti pikalt tehnoloogiatest: betooni valamisest, krohvimisest ja muust. Kuid samas näeme, et tolle aja inimesed elasid korrusmajades. Kolme, nelja ja veel enama korrusega. Küsimus: "Käisid inimesed siis kaelkookudega kaevul ja vedasid vett kolmandale korrusele. Kus nad aga tualetis käisid - hoovis, välikäimlas. Ei, ei käinud. Inimesed kes on suutelised ehitama maju ja losse oskavad neisse teha ka kommunikatsioone.

 
Pantheoni katedraali kuppel. Kas me tänapäeval suudaksime sellise katuse betoonist valada. Tehniliselt - absoluutselt, pole probleemi. Rahaliselt - mina veidi kõhklen!!!  

 
Aga selliste saalide tegemise peale - sellise tehnoloogiaga (meisliga) - ei mõtleks tänapäeval enam keegi.

 
Kuidas ja miks tehti nii suuri hooneid - mingi gigantomaania. Aga kui ma ei välistaks, et super-tsivilisatsiooni ajal ei elanud planeedil mitte meie suurusega inimesed vaid hiiglased, siis pole see enam nii ebaloogiline. Väike laps teeb väikese liivamaja, isa teeb suurema, kuid masinatega võib teha suuri ja hiiglasuuri.  

 
Saalides olevatest - kaunitest kunstides, tuleb ka juttu veidi edaspidi.

 
Siin siis - ilusad hooned, kõrged tornid ja mitmekordsed majad.

 
Lagunenud hooned ja terved püramiidid.
 
 
Inimesed otsivad varemetest kõikvõimalikel algelistel meetoditel - mida seal võiks veel alles olla. 

 
Suured kaunid hooned.

 
Varisemisohtlikud ja põõsaid täis konstruktsioonid.

 
Midagi on juba koristatud ja kokku kantud, milledest edaspidi saavad muuseumi eksponaadid. 

 
Eksponaadid, millelt me näeme Sansara kirjeldustes selgitatud - ülestõusmise nurke (küünarnukid). Tähendab, see super-tsivilisatsioon teadis sellest.

 
See maal on - purustatud Luovre suur saal.
 
 
Ja sama saal tervena - kas siis enne purustusi või juba peale. Aastaarve ei saa kunagi tõe pähe võtta.
 
 
Nüüd kunstiteostest. Purustatud "Apollo" kuju, millest ilmselt ei tea keegi, mis tegelane see "kuju" oli. Võib tunduda lihtsalt maalikunstniku - fantaasia.
 
 
Kuid see klapib peensusteni tänapäeva muuseumi väljapanekuga.
 
 
Kõik need Apollod ja Veenused on tegelikult - tont teab Mis või Kes. Eraldi teema aga jällegi tehnoloogia. Enamasti betooni-tehnoloogiaga valmistatud kujud, mis seisavad koos rauast tihvtidel ja rauast armatuuridel.   
 
 
Egiptuse "artefakt", mis on täis armatuurrauda ja torusid. Teises filmis - Egiptuse filmis - on kaadreid, kuidas tänapäeva araablastel on saanud mõõt täis neist eurooplaste valedest ja muuseumides lõhutakse "antiikseid" kujusid, mis kõik on paksult täis armatuurrauda. Kõik need kujud on geo-polümeerse betooni-tehnoloogiaga tehtud, mitte ühtegi kuju pole iialgi välja raiutud haamri ja meisliga. Kui siis tänapäeva kunstnike suured ja krobelised kivikamaka kujud. 

 
Hooned olid kõrged, varisemisohtlikud ja ehitus materjale oli vaja, seega asuti lammutama.

 
See oli ilmselt väga keeruline töö.

 
Ja ohutustehniliselt väga eluohtlik.

 
Kõrval näeme jällegi suure maja varju jäänud, hoopis tervemat vähemalt nelja-kordset hoonet. See sodi hunnik annab aimu millise koguse - kultuurkihiga - on üle maailma tegemist. Samas kui me teame et, korraga ilmus mitu meetrit "kultuurkihti", siis kõik asjad: ehted, mündid jne muutusid ühe korraga mitmeid sajandeid vanemaks, sest ajaloolased dateerivad aastaarve just väidetava kultuurkihi lisandumise järgi.    
 
 
 
Et tegu ei ole vaid lääne maalikunstnikega, siis sama pilti näeme ka Venemaa maalidelt. Puud on ebaloomulikult kaldus.
 
V
 
Võetakse materjale - kust saab ja jõud üle käib.
 
 
 
Ja siis läks ehitustegevus aina hoogsamalt edasi. Kuigi pole säilinud maale, kus oleks näha mingeidki seadmeid, mis sellist mahtu lubaks teha. Me ei tea ka seda - kas mõned sellised maalid olid hoopis hiljem maalitud ja need maalid, millel sellised seadmed oleks olnud, võidi ära hävitada - palju hiljem, kui need ei mahtunud enam kokku meie tänapäevase ajaloo arvamisega. 
 

 
Läheks siis järelduste tegemisele. Oli aeg - kindel ja konkreetne. Koht on meile teada ja tuntud. Paremapoolse hoone me tunneme ära ja see kestab siiani, kuid püramiidi enam ei ole.  

 
Parempoolne hoone - Colosseum.
 
 
Ehitati suuri hooneid ja suuri kujusid.
 
 
Veeuputus tegi maa puhtaks suurtest puudest ja säilisid vaid üksikud, milledest paljud raiuti hiljem ka maha. Seepärast me ei näe maailmas väga palju vanemaid puid kui 300 aastat.   
 
 
Inimesed püüdsid uuesti elu alustada ja tehti ajutisi ehitus ning taastamistöid.
 
 
Kui ikkagi - obeliskid ja püramiidid. Mis need on? Vannid voolava veega. 
 
 
Suured purskkaevud? Mis jõud seda vett pumpas?
 
 
Ja mis kummalised "antennid" need võiksid olla?
 
 
Me pole midagi kuulnud, kuid võime paljude tänapäeval meile teada olevate teaduslike leiutiste tulemusel arvata, et sellised ja veel keerulisemad võisid olla - super-tsivilisatsioonil. Me teame tänapäeval sellisest mehest nagu - Nikola Tesla. Tema juhtmeteta elektrist. Oleme kuulnud ka arvamusi püramiididest kui - tehnilistest rajatistest. Ühes filmis, mis rääkis Bosnia püramiididest oli näha, kuidas teadlased on filminud püramiide eriliste kaameratega, mis jäädvustavad erineva sagedusega energiad ja püramiidi tipust väljub eriline kiirgus, väga erinevates spektrites. Kiirgus suundub üles poole. Kas kosmosesse?  Või on see hoopis Tesla juhtmeta elekter. Isaac Asimovil on raamat "Igaviku lõpp", kus kirjeldab, mis juhtub super-tsivilisatsiooniga kui tehniline tase on võimas ja töökindel. Nii töökindel, et sadu aastaid hiljem pole alles enam neid, kes selle leiutas ning alles on vaid "tehnomehed", kes hooldavad ja jälgivad, kuid kõik seadmed mis riknevad, neid ei osata taastada ja asendada. Mõneti meenutab tänapäeva. Vene ajal oskas iga külamees oma autot parandada, nüüd vaid spetsialistid, kes ei tea vanematest tehnoloogiatest enam midagi. Kuid purskkaevud töötasid veel aastakümneid (sest selle ajaga kasvasid uued puud ja põõsad) iseseisvalt. Püramiidid tootsid elektrit (või misiganes muu tehnoloogia), obeliskid ja sambad võtsid selle elektri õhust, pumbad töötasid. Inimesed võisid neid seadmeid isegi näha, kuid neil puudusid teadmised hooldamiseks.   
 
 
Järjekordne pilt. Ilma pilti üksikasjalikult uurimata ei leia midagi. Pilti peab zoomiga uurima, loogiliselt mõtlema ja siis näeb nii mõndagi. Vaatame katuse suunas, kust paistab ka rist.
 
 
Tekib mitu küsimust: miks peab kunstnik nägema nii palju vaeva ja üles joonistama pisi-detaile. Kuidas ta üldse suudab neid kõiki joonistada. Aga me näeme tehnoloogiat - ühte säilinud vihmavee toru. Täiesti tänapäevase toru moodi ja kaldun arvama, et see pole kivist või savist, vaid kõige ehtsamast plekist (ei imestaks kui isegi tsingitud plekist) või isegi plastmassist. Ma ei hakkagi seletama milliseid sõlmi ja puure on vaja selle toru maja külge paigaldamiseks.
 
 
 
Teine detail. Rist. Mis selles kummalist on? See on võrdhaarne - õigeusu rist. Kuid õigeusk ei tohiks klappida sellesse aega, kus olid Jumalad - Zeus, Poseidon jne. Tehniliselt - see pole rist, vaid antenn. Mille vastu võtmiseks - elektri või sidelainete??? Võib olla on ristid vaid Cargo kultuuri mälestused elektri-tehnoloogiast. Panen siia veel ühe kummalise teooria. Kõik kirikud ongi Cargo kultuuri mälestised - "rändajate" laevadest ja altar on laeva juhtimispult. Siis muidugi ka piloot, kellele võidi ka midagi paha teha.   

 
Kõikidest suurtest majadest tehti enamasti religioossed objektid, jama korraldanud tegelaste (Silm) mälestuseks või hirmust, et nad enam midagi sellist ei korraldaks. Osasid maju kasutati milleks iganes vajalikuks.

 
Katedraal Venemaal.

 
Veel üks "katedraal", kui seekord hoopis - tsirkus, mis ehitati vanast hoonest. Seda hoonet pole siiani säilinud. Venemaal.

 
Lõputu arv selliseid "katedraale" üle maailma, mis olid tegelikult - lihtsalt elamised. Ameerikas.
 

 
Nüüd natuke ka Moskvast. Paljud ei tea sedagi, et Kreml oli vanasti - Valge. Punaste tellistega kaeti see üle üsna hiljuti, vist isegi1960-ndate paiku. Ka see on uputuse üle elanud ja seintel kasvavad põõsad. Kogu see sodi kuivas aastaid. Enamus inimesi hukkusid pelgalt sel põhjusel, et sodi oli nii paks ja kleepuv, et inimesed ei saanud majadest välja ja maa peal käia - nagu soos. On ka selliseid maale, kus inimesed käivad ringi kahe meetriste puust lattidega, täpselt nii nagu soos käiakse. 

 
Siis saabusid uued elanikud - anglo-saksid - kellele Ekaterina andis vaba voli valida maid ja elukohti. Riietus ei ole ainult venepärane.

 
Ja rohkemat ei peagi lisama, pildid räägivad ise.  


Silla kahes otsas kummalised postid "satelliidi taldrikutega".

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar